Account-Based Marketing resulteert in 189% meer MQL's en 22% lagere maandelijkse kosten.

De Partner
Facilicom is een bedrijf dat een breed scala aan facilitaire diensten en services biedt. Het is een groot en gediversifieerd bedrijf dat actief is in verschillende sectoren, waaronder facilitaire diensten, beveiliging, schoonmaak, catering en gezondheidszorg. Facilicom Group is opgericht in 1966 en heeft haar hoofdkantoor in Rotterdam.
Diensten van Customer Impact
- Account Based Marketing
- Betaalde media
- Prestatiegericht creatief
De Impact
- 189% toename van MQLs in 6 maanden
- 22% afname van maandelijkse advertentie-uitgaven
- 38% toename van target accountbetrokkenheid in de Benelux
De Samenvatting
Tussen oktober 2022 en maart 2023 bouwden we een inbound pipeline in een nieuwe markt door meer dan 70 campagnes op LinkedIn te testen om een benchmark CPL vast te stellen. Vervolgens bouwden we testkaders op campagne-, publiek- en creatief niveau. Zodra een campagne onze drempel voor acceptabele conversiekosten bereikte, valideerden we het idee of verfijnden we onze aanpak om te blijven leren. Met deze methode konden we snel testen terwijl we onze MQL-doelen haalden – allemaal met een verlaagd advertentiebudget.
De Uitdaging
Facilicom IFM wilde een schaalbare betaalde acquisitiestrategie valideren in een nieuwe regio, terwijl de leadkwaliteit behouden bleef bij toenemende uitgaven.
De Strategie
We gebruikten ABM en snelle sociale advertentietests om gekwalificeerde leads te schalen met verlaagde marketingbudgetten. We beïnvloedden besluitvormers van pipeline deals door content te verspreiden die vertrouwen, autoriteit en expertise vergroot.
Onze aanpak
- Bepaal onze benchmark CPL na een eerste testronde.
- Bouw waardeproposities die resoneren met elk ABM-segment op basis van merkbetrokkenheid.
- Automatiseer rapportages voor snelle samenwerking met sales om leadkwaliteit snel te beoordelen.
- Optimaliseer tekst, creatief en campagnetype op basis van gevalideerd vs. niet-gevalideerd kader.
- Herhaal het proces, schaal op wat werkte en schrap wat niet werkte.
De resultaten
Dankzij de integratie van Customer Impact's account based marketing methodologie, tools & tactics en het iteratieve testen om resultaten stapsgewijs te verbeteren, bereikten we de volgende resultaten:
- 189% toename van MQLs in 6 maanden
- 22% afname van maandelijkse advertentie-uitgaven
- 38% toename van target accountbetrokkenheid in de Benelux
Wat hebben we geleerd?
- Alignment van marketing & salesteam is key om resources te maximaliseren en frictie in het process te vermijden.
- Een duidelijk process met de nodige documentatie is key om iedereen op de zelfde lijn te krijgen.
- Creatieve content binnen B2B is een competive voordeel waar meeste B2B Enterprise bedrijven geen gebruik van maken